پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 120109
قيمت نفت؛بهانه جديداصلاح طلبان براي سفر هاشمي به رياض+عکس
تاریخ انتشار : 1393/10/16 11:05:03
نمایش : 1102
روزنامه آرمان سعي کرده است با گرفتن ماهي از آب گل آلود، افزايش احتمالي قيمت نفت که ناشي از مرگ پادشاه سعودي است را به ادعاي اقتدار هاشمي مرتبط کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بيش از يک سال از مذاکرات ايران با 5+1 در خصوص مسائل هسته‌اي مي‌گذرد؛ در اين ميان عربستان از قدرت گرفتن ايران در منطقه به شدت واهمه داشت و مذاکره ايران با آمريکا را يک برگ ديگري از قدرت ايران در منطقه مي‌دانست و سعي در کارشکني در مذاکرات هسته‌اي داشت.

در اين ميان عربستان باهمکاري آمريکا براي امتياز گرفتن از ايران بر سر ميز مذاکرات و تأثير گذاري بيشتر تحريم ها روي ايران، قيمت نفت را کاهش دادند.

به طور کلي از ابتداي تابستان سال جاري قيمت نفت با حدود 60 دلار سقوط قيمتش از 110 دلار به 50 دلار هم رسيد و اين در حالي بود که دولت بودجه سال آينده را بر مبناي هر بشکه 70 دلار بسته و با کاهش قيمت نفت تا اين حد، بودجه سال آبنده به مشکلات زيادي برخورد مي‌کند.

در اين ميان برخي که رابطه آنها با هاشمي رفسنجاني مشخص است به دنبال وارد کردن رفسنجاني به عرصه روابط بين الملل و همچنين اثبات ادعاي قدرت داشتن وي در منطقه و رابطه خوب آيت الله با عربستان، اين موضوع را در جامعه القا مي‌کنند که گره اين مشکل تنها به دست رفسنجاني باز مي شود.

اين در حالي بود که پيش از اين زماني که آيت الله نامه‌اي براي جلوگيري از اجراي حکم اعدام شيخ نمر به پادشاه عربستان نوشت،‌ ملک عبدالله دست رد به سينه آيت الله زد و براي نامه او حتي ارزش جواب دادن هم قائل نشد.

در ادامه اين ماجرا سايت آيت الله با انتشار خبري کذب در خصوص بخشش آيت الله نمر سعي داشت تا نشان دهد که هاشمي رفسنجاني هنوز هم در منطقه قدرت دارد.

اما تنها پس از ساعاتي از انتشار اين خبر، بخشش آيت الله نمر، روحاني شيعه عربستاني توسط ملک عبدالله تکذيب شد و باز هم حرف آيت الله روي زمين ماند.

با وخيم شدن حال پادشاه عربستان و به کما رفتن وي، جنگ قدرت در عربستان شروع شده است و مي توان خوشبين بود که قيمت نفت دوباره بالا برود.

در اين ارتباط سايت ديپلماسي ايراني به نقل از «عماد مشتاق تحليلگر بازارهاي نوظهورنوشت: «در صورت مرگ «ملک عبدالله» و بروز مشکلات مربوط به جانشين وي، سياست کنوني نفتي آل سعود ديگر مطرح نخواهد بود و شکست خواهد خورد چرا که ادامه چنين سياستي نياز به اراده قوي و قدرت زياد دارد!


از سوي ديگر وب سايت «بيزينس اينسايدر» نيز با بررسي شرايط وخيم پادشاه عربستان اعلام کرد: «احتمال تغيير در سياست نفتي عربستان وجود دارد.»


از طرف ديگر پايگاه، خبري «احرار الحجاز» نوشت: تحولات سياسي و نيز اقتصادي در عربستان اين روزها روند شتاباني پيدا کرده است و چه بسا با مرگ پادشاه اين کشور، بهاي هر بشکه نفت به مرز 200 دلار هم برسد.
اين پايگاه خبري اعلام کرد که آل سعود درگير چالش‌هاي سياسي و اقتصادي زيادي است و کاملا طبيعي است که مرگ «ملک عبدالله» صادرات نفت عربستان به بازارها را تحت تاثير قرار دهد و در نتيجه بهاي نفت حتي تا 200 دلار نيز افزايش يابد.

در اين ميان روزنامه آرمان روابط عمومي که به آلبوم خانوادگي هاشمي و خانواده وي شهرت پيدا کرده با شنيدن خبر به کما رفتن پادشاه عربستان، دوباره سخن از ارتباط گيري آيت الله با عربستان را مطرح کرده است.

اين سوال مطرح مي شود زماني که ملک عبدالله به کما رفته است ديگر آيت الله شانسي براي ارتباط گيري با عربستان نداشته و از همه مهم‌تر نيازي به ارتباط گيري با عربستان نيست چرا که نفت به خودي خود قيمتي بالاتر از گذشته پيدا خواهد کرد.

روزنامه خانوادگي هاشمي سعي کرده است با گرفتن ماهي از آب گل آلود، افزايش احتمالي قيمت نفت که ناشي از مرگ پادشاه سعودي است را به ادعاي اقتدار هاشمي مرتبط کنند.

عناوين اخبار روزنامه آرمان امروز در روز سه شنبه ۱۶ دي ۱۳۹۳ :  چشم‌ها به تصميم آيت‌‌ا... است ؛ کارشکني تندروها عليه مذاکرات ؛ بازداشت 3 نفر که قصد پيوستن به داعش را داشتند ؛ تقسيم‌بندي انتخاباتي پايتخت ؛ عبور هواپيماهاي ناتو از ايران، ممنوع ؛ صدور‌قرار مجرميت براي بابک‌زنجاني ؛ شماره 2 آهنگ‌جواني منتشر شد ؛ رايحه تحقق وعده‌هاي‌دولت درقم ؛ تلفات «تروما» برابر با تلفات جنگ ؛ يادداشـت‌هــاي اخـتصـاصـي ؛ خاکسپاري پيکر آيت‌ا... شيرازي در جوار حرم حضرت معصومه(س) ؛ بازداشت 3 نفر که قصد پيوستن به داعش را داشتند ؛ دستگيري يک تيم تروريستي توسط سپاه ؛ همه پرسي ؛ بازنگري در قانون انتخابات ؛

انتهاي پيام/ط

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html